3 manieren om de geestelijke gezondheid van je medewerkers vanop afstand in balans te houden

Tegenwoordig worden steeds meer mensen open over hun geestelijke gezondheid. Veel bedrijven en universiteiten pleiten inmiddels voor een veilige en gezonde werkomgeving. Te midden van al deze omstandigheden is het echter een uitdaging om een ​​goede geestelijke gezondheid te behouden.
Volgens een onderzoek van de McGill University in Canada waren mensen met een tijdelijke, contractuele of tijdelijke functie voor bepaalde tijd vatbaarder voor een slechte geestelijke gezondheid dan mensen met een langdurig, stabiel werk. De problemen komen voort uit inconsistente werkafspraken en
uren, onvoldoende mogelijkheden voor persoonlijke groei of loopbaanontwikkeling, constante verandering en de noodzaak om snel te evolueren, en functies zonder uitdagingen.
Het werd alleen maar erger door de COVID-19-pandemie. Veel arbeiders verloren hun baan, terwijl anderen onder ongunstige omstandigheden moesten werken. Werk is over het algemeen een uitdaging in tijden van crisis. In dit artikel geven we handvatten om een ​​goede geestelijke gezondheid te behouden.

1. Streef naar een balans tussen werk en privé

Een tijdelijke baan zit vol met constante veranderingen. Misschien merk je dat je niet in staat bent om je evenwicht te bewaren
je werk en privéleven. Er kunnen zelfs momenten zijn waarop u zonder pauzes werkt.
Het zou helpen om uw gewoonten en routines buiten het werk zo consistent en gezond mogelijk te maken.
Zo voorkom je dat je gestrest raakt. Wat je wel kunt doen, is duidelijke grenzen en regels stellen.
Voorkom bijvoorbeeld dat u buiten de aangegeven werktijden werkt.
Maak tijd vrij voor uw interesses en hobby’s. Zorg voor voldoende slaap, lichaamsbeweging en minimaliseer alcohol
inname. Neem ook de tijd om een ​​band op te bouwen met je vrienden en familie.

2. Bereid je voor op je nieuwe werk.

Je mag dan alleen uitzendkracht zijn, maar dat betekent niet dat je halfbakken werk moet leveren.
Doe vanaf de eerste dag je best om te slagen in je opdracht. Maak nieuwe vrienden en contacten op je nieuwe werkplek.
Neem contact op met uw collega’s en bouw een band met hen op. Wees niet bang om advies te vragen aan je leeftijdsgenoten of hulp te bieden. Een buddysysteem kan ook nuttig zijn. Zorg ook voor een goede
relatie met je baas.
Je werkt misschien maar tijdelijk, maar je moet elke uitzendbaan zien als een kans om nieuwe vaardigheden te leren. Zie het niet alleen als een inkomen op korte termijn. Gebruik het als een manier om meer informatie te krijgen. Andere werknemers schrikken sommige banen terug; je kunt die banen altijd aannemen.

3. Wees proactief met uw tijdelijke werk.

Een tijdelijke baan hebben betekent niet dat je geen ruimte hebt om te groeien. Gebruik de bestede tijd
in je huidige opdracht om nieuwe dingen te leren en na te denken over wat je wel en niet leuk vindt. Gedurende
je vrije tijd, werk je cv bij en werk samen met een recruiter.
Neem ook verantwoordelijkheid voor je leerproces. Train voor nieuwe vaardigheden. Goed dat je leert bijleren
en herscholen. Pak alle leermogelijkheden aan om te groeien. Je weet nooit wanneer je gaat
heb ze in de toekomst nodig.

Conclusie

Uitzendkrachten ervaren verschillende stressoren die hun geestelijke gezondheid kunnen aantasten. Volg onze tips om u te helpen een evenwichtige geestelijke gezondheid te behouden. U kunt altijd contact opnemen met bekwame experts
voor professionele hulp.
Hulp vragen mag niet gênant zijn. Het is essentieel om je mentale gezondheid op peil te houden
goed te functioneren. Een mental health coach van BeYoe kan je daarbij helpen. Neem vandaag nog contact met ons op!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wil je weten wat ik voor je kan betekenen?

Plan een gratis en vrijblijvende afspraak om samen naar de mogelijkheden te kijken.